יש לכם ביטוח? כך תתמודדו עם חברת הביטוח ותמצו את הזכויות שלכם!

לרבים מאתנו יש יותר מ3 ביטוחים שונים (ואף ביטוחים מקבילים), אך רבים מאתנו גם מעידים על כך שבעת הצורך הפעלת הביטוח מתגלה כאתגר משמעותי. מה אם כן ניתן לעשות, כיצד מראש ניתן לוודא שהפעלת הביטוח תתגלה כפעולה נעימה, ומדוע אין למהר לוותר? קבלו מספר טיפים חשובים שבעת הצורך עשויים להיות שווים לא מעט כסף ואף לחסוך לא מעט עוגמת נפש.

מונעים מראש בחירה בעייתית

ראשית חשוב לדעת שטרם בוחרים פוליסה (כזו או אחרת), אין זה רק מספיק לעבור על הסעיפים שהיא מכילה (כולל האותיות הקטנות כמובן) ועל העלות החודשית שהיא מציעה, אלא בין היתר גם יש לבחון כיצד החברה מגיבה ברגע האמת. הריאיון עם אבנר הייזלר בדה מרקר מלמד שלא חסרות חברות ביטוח שבקלות משיגות לקוחות חדשים, אך בקושי רב מעבירות את הפיצויים הרצויים. מה עושים – כיצד מוודאים? היו בטוחים שלקוחות מאוכזבים ימהרו לשתף את התחושות הקשות ברשת, כך שבהחלט מוטב להשקיע מעט בעבודת בלשות. כמו כן, מראש יש לעצור להבין כיצד מתנהלים ברגע האמת, כך שבעת הצורך לא תשגו, תתעכבו או תתבלבלו.

לא מתבלבלים ולא נבהלים – כך מתנהלים!

כאשר תובעים את חברת הביטוח, ובמיוחד כאשר על הפרק עומדים סכומים גבוהים, היו בטוחים שחברת הביטוח תשיג לעצמה גיבוי מקצועי – תשלח חוקרים ומגוון מומחים (בהתאם לפרטי המקרה). אלו יהיו אדיבים ונחמדים, אך בפועל יחפשו חורים בסיפור, חורים שימנעו מחברת הביטוח לשאת בעול הכספי. מכאן שיש לבחון היטב מה וכיצד אומרים. יש להיצמד לעובדות ולרצף האירועים. בכול אופן טוב לדעת שניתן להשיג עזרה מקצועית, במיוחד אם חברת הביטוח אינה משתפת פעולה, מזמנת לפגישה שכוללת חוקר מטעמה, או מבקשת לחתום על מסמכים (לא חותמים על דבר כל עוד סך ההשלכות אינן ברורות). כמו כן, כפי שמציין אבנר הייזלר בגלובס, אין לאפשר לחברות הביטוח הגדולות לאיים ולייצר רושם שאתם הלקוחות חסרי יכולת. לפעמים ייעוץ מקצועי עשוי להפוך את כל התמונה – נצלו זאת!

יש לכם ביטוח? כך תתמודדו עם חברת הביטוח ותמצו את הזכויות שלכם!

3 טיפים חשובים

כאשר עומדים לחקירה מטעם חברת הביטוח, יש לקחת בחשבון שהשיחות מוקלטות. מכאן שלא רק שיש לשקול היטב מה אומרים, אלא גם יש לדרוש לקבל העתק. לשם כך נדרשים לחתום על תצהיר שמבקש לקבל את החומר המתועד מיד עם תום החקירה. מדוע זה הכרחי? כי לאחר מכן לא יתאפשר לקבל העתק, וההעתק עשוי לחזק את אמינות הטענות שלכם, במיוחד אם חברת הביטוח תנסה לסלף את הדברים (והיא אכן תנסה). דבר שני שחשוב לדעת זה שחברת הביטוח אינה יכולה לחייב לעבור פוליגרף – הימנעו מלשתף עם כך פעולה. דבר שלישי שיש לדעת זה שברוב המקרים תקבלו תשובה שלילית מחברת הביטוח, אך זוהי מבחינתכם רק נקודת ההתחלה, במיוחד כל עוד מקבלים ייעוץ מקצועי.

התנהלות נבונה שתומכת בצד של המבוטחים

כאשר קורה מקרה שמצדיק לתבוע את חברת הביטוח, יש לתעד, לאסוף מסמכים ולהעביר לדף את אופי התגלגלות האירועים כפי שזוכרים. באופן שכזה שום פרט לא נשכח ובעת הצורך יימצא כל החומר הדרוש על מנת לתמוך בצד שלכם. כמו כן, בעת מילוי טופס התביעה מוטב לקבל עזרה מקצועית – אם לא בטוחים לא ממלאים. מה עוד? גם אם חברת הביטוח "הגדולה" אינה משתפת פעולה ומבחינתה חתמה את הנושא בסירוב "מוצדק", עדיין אין להרים ידיים, אך כן יש לפנות לקבל עזרה מגוף שבקיא בתחום – בהצלחה!

פוסטים במיוחד בשבילך

מחכימים: מהו סולם נורווד המילטון?

כשמדובר בביטוי עצמי, השיער שלנו משחק תפקיד מרכזי ומגדיר את הזהות והסגנון הייחודיים שלנו. עם זאת, הזמן אינו עוצר בשבילנו. נשירת שיער היא דאגה עתיקת

נגישות