המדריך המלא לקריאת נתונים בגוגל אנליטיקס

כל מקדם אתרים מתחיל יודע שבלי שימוש מתמיד במערכת של גוגל אנליטיקס הוא לא יוכל לדעת שום דבר על הפעילות של הגולשים שלו ולבצע את השיפורים באתר. במאמר הבא נסביר מה זה גוגל אנליטיקס, אילו פעולות ניתן לעשות באמצעות המערכת ואילו מושגי יסוד אתם חייבים להכיר.

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס היא מערכת שבאמצעותה אנחנו, כמקדמי אתרים, יכולים לבצע מדידה של כל האלמנטים הקשורים בשיווק הדיגיטלי. מדובר בכלי חינמי שכל מקדם אתרים חייב להכיר ובאמצעותו הוא יוכל לנתח תהליכים שונים שקשורים להתנהלות של הגולשים, לשפר את האתר, לבצע התאמות ובסופו של דבר לעשות הכל על מנת להגדיל את כמות התנועה לאתר. אם נתייחס לגוגל עצמה, זו המערכת הגדולה בעולם לאיסוף נתוני גלישה וניתוח שלהם ואין כיום מקדם אתרים שמבצע איזו שהיא פעולה באתר מבלי לבצע ניתוח של הנתונים במערכת.

אילו פעולות ניתן לעשות באמצעות גוגל אנליטיקס?

כאמור, יש מגוון רחב של פעולות שתוכלו לבצע באמצעות המערכת. בין השאר נאנחנו מדברים על ניתוחים כמו מדידת כמות הגולשים בזמן אמת באתר, משך השהייה של הגולש בכל עמוד ועמוד, כמות גולשים חדשים לעומת קיימים, מקור ההגעה של הגולשים שנכנסו לאתר, מערכת ההפעלה שלהם, הגיל שלהם, המגדר ועוד מגוון רחב של נתונים שיסייעו לנו לפלח את האופי של הגולשים.

 

 

בנוסף, תוכלו לבדוק באמצעות המערכת אילו ביטויים הגולש שהגיע לאתר שלכם חיפש בגוגל, מה הוא חיפש בתוך האתר, מה מהירות הטעינה של הדפים שאותם הוא חיפש ועוד. בסופו של דבר, ניתוח מלא של כל הנתונים הללו יאפשר לכם לעשות פעולות באתר שלא מתוך תחושות או רצונות, כי אם מתוך דאטא אמיתי שתומך בפעולות הללו.

אילו מושגי יסוד אתם צריכים להכיר במערכת?

אחד המושגים החשובים שאתם צריכים להכיר לפני שאתם משתמשים במערכת הזו הוא יוזר. היוזר הוא למעשה מזהה הלקוח שלכם, המערכת של גוגל נותנת לכל גולש שלכם סוג של מזהה וצובעת אותו כדי שאתם תוכלו להוציא עליו את כל הנתונים שאתם רוצים. מושג חשוב נוסף הוא ההיט, זה נקרא גם התאמה. המושג הזה מתייחס לאינטראקציה של הגולש עם האתר שלכם. אינטראקציה יכולה להיות למשל צפייה בדף מסוים, רכישה, הקלקה ועוד, אלה הם נתונים קריטיים לפעילות שלכם.

מושג חשוב נוסף הוא יציאה מדף כניסה, או בשפה המקצועית באונס. המושג הזה מציג את מספר הביקורים שבהם הגולש נטש את האתר שלכם עוד בדף הכניסה שלו לאתר, מבלי שביצע איזו שהיא פעולה משמעותית. בשפה המקצועית אנחנו קוראים לזה נטישה וכלל שאחוז הנטישה שלכם הוא גבוה יותר, כך אתם יכולים להסיק שמשהו לא בסדר עם הדף שאליו הגולש הגיע. כמובן שיש עוד מגוון רחב של מושגים חשובים, אך קצרה היריעה מלתאר את כולם כאן.

מה צריך לעשות כדי להשתמש בגוגל אנליטיקס?

על מנת להתחיל להשתמש במערכת אתם צריכים לפתוח חשבון גוגל פעיל וכמובן לפתוח חשבון במערכת עצמה. כשתיכנסו לדף יצירת החשבון תצטרכו למלא את ההגדרות הראשונות, כמו הגדרות העסק, מי הלקוחות שלכם, קטגוריה או תחום עיסוק, הגדרות של שיתוף נתונים ועוד. מדובר בתהליך טכני בעיקרו ובסופו תוכלו להתחיל לעבוד על המערכת באופן שוטף.

לסיכום

אם אתם בעלים של אתר אינטרנט או מקדמי אתרים, אתם חייבים להכיר את המערכת של גוגל אנליטיקס, לנתח את התנועה של הגולשים שלכם ולהבין את המושגים הבסיסיים שיאפשרו לכם לבצע את ההתאמות והשיפורים באתר.

פוסטים במיוחד בשבילך

מחכימים: מהו סולם נורווד המילטון?

כשמדובר בביטוי עצמי, השיער שלנו משחק תפקיד מרכזי ומגדיר את הזהות והסגנון הייחודיים שלנו. עם זאת, הזמן אינו עוצר בשבילנו. נשירת שיער היא דאגה עתיקת

נגישות