מתאמנים? אלו תוספי התזונה שחשוב שתכירו

חלק מהותי משגרת האימונים של הספורטאים כוללת גם את המרכיב התזונתי. למעשה, הרכב התזונה הוא חשוב מאוד לטובת בנייה ושיקום של רקמת שריר, התאוששות מאימונים וכן שיפור הביצועים הספורטיביים. בשל כך, תוספי תזונה הם חלק מהותי ובלתי נפרד מהיכולת שלכם כמתאמנים חובבים או מקצועיים לשפר את הביצועים וכן להתגבר על חוסרים תזונתיים. מהם תוספי התזונה שחשוב שתכירו? להלן סקירה מיוחדת בעבור מתאמנים שרוצים ליצור שגרת אימונים מוצלחת המבוססת על תוספי תזונה ייעודים:

קריאטין

אחד מתוספי התזונה החשובים ביותר לגוף ולספורטאים בפרט הוא תוסף תזונה קריאטין. קריאטין הוא חומצת אמינו הנמצאת בריכוז גבוה בכבד, כאשר כמות קריאטין הכוללת בגוף היא בממוצע כ 120 גרם. קריאטין הוא תוסף חשוב לספורטאים מאחר ובזמן פעילות גופנית הגוף משתמש בחומצה הזו לטובת הפקה של אנרגיה. לכן, ספורטאים נוטלים את התוסף באופן קבוע לפני האימון מתוך מטרה להגדיל את מסת השריר אבל במקביל גם לשפר את הביצועים הספורטיביים.

אבקת חלבון

אבקת חלבון הוא תוסף תזונה חשוב בעבור ספורטאים מאחר והוא מספק לגוף ריכוז גבוה של חלבון החיוני לטובת בניית ושיקום השריר לצד בניית מסת השריר. נוסף לכך, תוסף זה נועד לטובת התאוששות מהירה יותר מאימונים ולכן ספורטאים רבים משתמשים בו מיד לאחר האימון, כתחליף לארוחה. שימו לב כי בשוק ישנם מגוון עצום של אבקות חלבון עם ריכוז שונה של מינרלים כמו גם חלבונים ועל כן חשוב מאוד לקרוא את ההרכב התזונתי של התוסף אותו אתם בוחרים, מתוך מטרה לקבל את היתרונות התזונתיים אותם ניתן לקבל באמצעות נטילה קבועה של אבקת חלבון.

מגנזיום

מדובר בתוסף תזונה אשר מתאים לא רק לספורטאים אלא גם למבוגרים שרוצים לשמור על בריאותם, וזאת בשל העובדה כי מגנזיום הוא מינרל האחראי על תהליכים רבים בגוף, כמו למשל ויסות פעילות השרירים והעצבים וכן נטרול החומציות בקיבה. כאשר ישנו מחסור של מגנזיום בגוף ישנה התכווצות שרירים שמשפיעה מאוד על היכולת להתאמן, בייחוד אם מבצעים אימון כוח. על כן, תוסף תזונה מגנזיום מהווה חלק חשוב ביותר בעבור ספורטאים אולם צריך לקחת את התוסף לפני השינה בלבד ולא לפני אימון, מאחר והוא מגביר את פעילות המעיים.

מתאמנים? אלו תוספי התזונה שחשוב שתכירו

גלוטמין

גלוקמין היא חומצת אמינו המהווה כ 60% מכלל חומצות האמינו המצויות בשרירים. ככל שהריכוז של הגלוטמין גבוה יותר, מתרחש תהליך של ניצול רקמות השומן לצד ניצול מקסימלי של החלבון לטובת שיקום השרירים לאחר האימון וכן שיקום. זאת ועוד, הגלוטמין משפיע גם על בריאות הלב ועל כן הוא תוסף תזונה זה נועד לסייע לספורטאים להימנע ממצב שבו הם חווים כאבי שרירים בעקבות האימון. את התוסף רצוי לקחת על בטן ריקה וכחצי שעה לפני כל ארוחה.

לסיכום, נטילה של תוספי תזונה בעבור מתאמנים היא חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך של בניית מסת שריר, שיקום לאחר אימון וכן יצירה של אורח חיים בריא. עם זאת, בשוק ישנם לא מעט חיקויים ותוספים שלא עברו את אישור משרד הבריאות. בשל כך, הקפידו לבצע את הרכישה רק אצל חברה מקצועית ובעלת המלצות אשר קיבלה אישור מטעם משרד הבריאות לטובת שיווק המוצר. נוסף לכך, לפני שאתם מתחילים ליטול את התוספים רצוי לבצע בדיקות דם בכדי לבחון את החוסרים התזונתיים ובהתאם לכך לבחור בתוספי תזונה ייעודים המותאמים למצבכם. בכך, תוכלו להצטרף לספורטאים ומתאמנים שנוטלים תוספי תזונה באופן קבוע – כחלק משגרת האימונים.

 

*המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

פוסטים במיוחד בשבילך

מה עדיף: מיטה וחצי או מיטה זוגית?

מה עדיף: מיטה וחצי או מיטה זוגית?

בעבור סטודנטים, חלק מהותי בתהליך קבלת ההחלטות בנוגע לריהוט הדירה החדשה כולל כמובן מחשבה לגבי המיטה הטובה ביותר בעבורכם. למעשה, האופציות הן ברורות: מיטה וחצי

נגישות